5+1 tipp, hogy megőrizd a mentális egészségedet!

5+1 tipp, hogy megőrizd a mentális egészségedet!

 

 

A mentál egészség megőrzése korunk kiemelten fontos részévé vált – hiszen a megfelelő ápolásával sokkal tovább maradhatsz szellemileg fit, és számos betegséget elkerülhetsz vele. Az alábbi tippek segítségével sokat tehetsz azért, hogy megfelelően gondoskodj önmagadról – gyere és olvass tovább!

 

1. Pihentető alvás


 

Habár sok személy szerint ez egy elvesztegetett idő, és “nem él az ember, amíg alszik” ebben koránt sincsen igazuk. A megfelelő pihenéssel ugyanis a test pont a mindennapi ingereket dolgozza fel  – az alvás során egy pihenő üzemmódba kapcsol, ami alatt regenerálódik. Az álmok pedig a minket foglalkoztató gondolatok kivetülései, amikkel szintén átértékelheted a veled történteket. 

 

Ha nem is igényled a napi 8 óra alvást, mindig törekedj a számodra minimális alvásszint elérésére!
 


2. Fiatalító sport

 

A rendszeresen űzött sportolás nemcsak a testedet tartja karban. Számos kutatás alátámasztotta már, hogy már napi 30 perc mozgás segíti az idegrendszer megfelelő működését, és a sportoló személy szellemileg is jobban elviseli a mindennapi terhelést, mintha nem végezné az aktivitást. 

 

Ezen felül, ha rendszeresen mozogsz, azzal stimulálod az agyadban lévő neuronokat – a sportolás alatt több és jobb minőségű oxigénhez juttatod őket, ezért a sport hosszú távon szellemileg is felfrissít!


 

3. Hidratáld magad – kívül-belül

 

A folyadékbevitel elengedhetetlen ahhoz, hogy elkerüld a mentális kimerülést. A szomjúság ugyanis alattomos: amikor már kiszáradt a szád és a nyelved, az a magas fokú kiszáradás jele lehet, és akkor már sürgősen kell pótolnod a folyadékot!

 

Ha lehet, ne cukrozott italokat és tejjel higított kávéval próbáld pótolni – legyen inkább nálad egy palack, amit rendszeresen feltöltesz friss vízzel, vagy ízesítsd egy kis citrommal. 

 

A belső hidratáláson túl használj a bőrödnek megfelelő krémeket. A tested ápolásával – mint a simogató mozdulatok vagy a masszírozás – fizikailag is gondoskodsz magadról, ami olyan hormonokat szabadít fel a testedben, melyektől kipihentebbé és elégedettebbé válhatsz, csökkentve a szorongásszintedet.


 

4. Hobbiból hobbizz!

 

Ne kényszerből végezz szabadidős tevékenységeket! Válassz olyan, számodra érdekes és kikapcsoló programokat, amiket egyedül is örömmel végzel. Ha lehet, ezeknél ne jelölj ki magadnak olyan célokat, amik a teljesítménnyel kapcsolatosak – ugyanis abban a pillanatban, hogy egy megfelelési nyomást helyezel magadra, máris oda az öröm. Koncentrálj inkább arra, hogy örömmel végezd a feladatot, és add át magadat a flow élményének!
 


5. Szocializálódj élőben

 

A pandémia végeztével újra rengeteg lehetőség van kikapcsolódni a szabadban. Felejsd el a social media platformokat, és ülj össze régen látott barátaiddal egy teára, vagy menjetek el egy koncerte! A közös kapcsolódás segíti lelazítani az agyat és kiszakít a mókuskerékből – és utána rögvest találhatsz új megoldásokat a téged érintő problémákra.


 

+1. tipp: Ne fogadj meg vakon minden életvezetési tanácsot!

 

A legtöbb tipp és trükk oldal jóindulattal közelíti meg az embert: ennyi vizet fogyassz, annyit érdemes aludni, így étkezz, edzél minden nap, és így tovább. Azonban a saját életedet, illetve a tested működését te ismered a legjobban. Hallgass a szervezeted igényeire, és vedd figyelembe a jelenlegi életmódod azon részeit, amik már beváltak (no és ha van olyan panaszod, amit orvos felügyel, vele is konzultálj)! 

Amennyiben valamelyik berögzült viselkedésed nem működik ideálisan, vagy szeretnél egy új rutint beépíteni a mindennapjaidba, azt is átgondoltan, tervezetten illeszd be – így ha mégsem passzol hozzád egy új szokás, könnyen visszatérhetsz a régi módszerhez.


 

loader
Facebook Instagram