Így szeresd magad jobban!

Így szeresd magad jobban!

Így szeresd magad jobban!

Van, akinek az önszeretet olyan, mintha a gabonapelyhet villával próbálná fogyasztani: nehézkes, szokatlan, nem megengedett. Emiatt nem próbálkozik vele. Pedig az, hogy szeretjük saját magunkat, elengedhetetlen része annak, hogy önmagunk legjobb énjévé váljunk, és mások is meglássák bennünk azt, amitől levesszük őket a lábukról. Most biztos zavarban vagy, vagy nehéznek találod ezt az egészet. Még mielőtt félreértenéd: nem a tökéletességet kell hajszolnod ebben a helyzetben sem – csak légy elég elfogadó önmagaddal szemben, és engedd meg magadnak, hogy elég jó legyél. Hoztunk is pár tippet rá, hogyan kezdj bele!
 

1. Fogyaszd azt, ami jól esik – fokozatosan!

Lehet, hosszú ideje sanyargatod magad (nem megfelelő) fogyókúrákkal, vagy éppen nem követsz egy kijelölt és fontos diétát. Nem kell azonnal felforgatni az életedet és bedobni a gyeplőt, vagy egyik napról a másikra szigorúan betartanod, hogy miből mennyit eszel. Gondold inkább át: mi az, amit szeretsz fogyasztani és jól is esik? Reggelire egy tükörtojás vagy egy zöld smoothie? Ebédre egy finom burrito? Uzsira pár szem bogyósgyümölcs vagy pár kocka étcsoki? Illessz be olyan étkezéseket a mindennapjaidba, amiket örömmel vársz, és jót teszel vele a szervezetednek!
 

2. Menj el szóló randira magaddal!

Sok ember azért nem megy el programokra, mert szerinte azokra csak párosával lehet menni – randitárssal, rokonnal, baráttal… pedig az egyik leggazdagabb emlék is tud lenni, ha egy-egy nap elviszed magad egy vágyott programra. Egy festős workshop, egy főzőtanfolyam, szabadtéri táncolás vagy séta a Duna-parton: bármi, ami örömet szerezne neked, arra szakíts erőforrást és csináld! Hidd el, jót fog tenni!
 

3. Gyűjtsd össze, mit szeretsz magadban!

Engedd be a természetes fényt, vagy kapcsolj fel egy erősebb lámpát. Ülj le vagy állj egy egész alakos tükörrel szemben, és vegyél lassan mély levegőt az orrodon keresztül, majd engedd ki orron át. Ha jól esik, csukd le kicsit a szemeidet, és figyeld, ahogy emelkedik és süpped a mellkasod. Ha megnyugodtál, less bele a tükörbe. Figyeld meg magad a fejed tetejétől a lábujjakig: mi az, ami mindig is tetszett saját magadban, vagy amit éppen kedvesnek, bájosnak találsz magadon? Mondd ki és ismerd el ezeket a kedves bókokat magad felé.
 

4. Békélj meg vele: nincs olyan, hogy tökéletes…

Rengetegen kergetnek olyan álmokat, amik a valóságban nem kivitelezhetőek. Az egyik ilyen, hogy mindennek kiválónak kell lennie, különben itt a világ vége. Pedig kevésbé stresszeled magad azzal, ha megengeded magadnak az apró hibákat vagy a tévedést. Ezekből tudsz ugyanis igazán építkezni és tanulni, hogy a legjobb önmagad legyél egyszer. A kisbaba is, amikor járni tanul, sokszor popsira esik, és még ha fájt is neki és sír, újra fog próbálkozni – és mi támogatjuk őket ebben. Gondolj erre a képre: téged is hányan támogatnak a maguk módján, amikor kicsit a földre huppansz, és mennyi erőt fog adni, hogy utána ismét talpra állj.

Ha azt veszed észre, hogy ezek a gyakorlatok nem voltak elegendőek vagy csak napról napra rosszabbul érzed magad, demotiválttá válsz, akkor érdemes felkeresned egy pszichológust. A szakember segíteni tud majd abban, hogyan fogadd el önmagad annak, aki vagy, és hogyan érd el önszeretettel a változást.

loader
Facebook Instagram