A Dior J’Adore ezer arca

Ha azt mondjuk, hogy "az igazi francia parfüm a nőknek", akkor a Dior divatház parfümtermékei jutnak azonnal eszünkbe. Christian Dior több mint fél évszázaddal ezelőtt lépett ki a rivaldafénybe. A zseniális divattervező nem állt meg a ruháknál: nem csak öltöztette a modelleket, hanem parfümmel is kiegészítette az ikonikus Dior Look-ot. "A parfüm - szokta mondani a legendás tervező - a megteremtett imázs utolsó lépése. Nélkülük nem lesz identitás". Eltökélt szándéka volt, hogy megteremtse a modern nő képét: az üzletasszonyét, aki nem fárad el a munka ritmusába, de nem is karrierista. Törékeny és nőies eszményképbe szeretett bele, amely a Dior nőideált testesítette meg.

 1999-ben a Dior J'adore  ugyanezt az emancipált életérzést közvetítette. Ebben az illatban a végtelen érzékiség és a nőiesség keveredett a szemtelenséggel és a szabadsággal. A tehetséges parfümőr, Kalis Becker megtalálta a virág- és gyümölcsjegyek azon kombinációját, amely izgatóan hat a férfiakra. Már a parfüm névválasztása is kikacsintás, J'adore franciául "szeretem", a Dior márka szójátéka, amellyel az illat kétértelműségét kívánták visszaadni.

Karmen Cass modell

Az illat arca először az észt Carmen Kass modell lett, aki a reklámfilmben a folyékony habaranyban született fenséges Aphroditét ábrázolta. Majd 2004-től a hollywoodi sztár Charlize Theron lett a parfüm múzsája. Szabadság és érzékiség, melyeket a J’Adore illat megelevenít, méltó hordozót kívánt. A Hervé van der Streten dizájner által tervezett üveg halvány hasonlóságot mutat a New Look egyik sorozatához készített kis amfora üveggel, amely egy női sziluettre emlékeztet. Az átlátszó, arany árnyalatú üveg kecsesen átnyúlik egy keskeny nyakba, amely az antikvitást idézi. Gyűrűk borítják, amelyek kissé nyakláncként lógnak le, mint egy maszáj törzs királynőjének nyakát ékesítenék. A kristálygömb felülről adja az egész kompozíció teljességét. Az üveg nagyon világosan mutatja: nem a szokásos kreációval állunk szembe, hanem egy kétértelmű, kicsit extravagáns, de klasszikus illattal.

Az 1999-es bevezetés óta a receptúrán kisebb változások vehetőek észre, ez a nemzetközi illatanyag-szabályozásoknak köszönhető. A Dior J'Adore a körte, a dinnye, a magnólia, az őszibarack, a mandarin, a bergamott és a neroli fejjegyeit hordozza. A szívjegyek Grasse-i jázmin és jázmin sambac, narancsvirág, ylang-ylang, gyöngyvirág, orchidea, szilva, ibolya, tubarózsa és damaszkuszi rózsa. Az alapjegyek pézsma, szeder, cédrus és vanília.

"A J'Adore egy rendkívüli illat, mert sikerül könnyedén csábítónak lennie, miközben eredeti jegyekkel büszkélkedhet. Érzéki, de nem túlzó. Ez egy olyan kompozíció, amely egyesíti az ellentéteket, ikonikus virágos jegyeket alakít át egy vonzó, példátlan és titokzatos együttessé. A J'Adore egy nem létező virágot talál fel."

J'Adore Eau de Toilette 2003

 J'Adore Eau de Toilette (2003)

Néhány évvel később jelent a J’Adore Eau de Toilette változat, amelyet ezúttal Francois Demachy, a Dior házi parfümkészítője és alkotója készített. Az EDT-t a következő évtizedben többször is újrafogalmazták. A mai J'Adore EDT mandarin illatjegyekből áll, amelyet rózsa, jázmin, orchidea, szilva szívjegyek, majd neroli, vanília és pézsma alapjegyek követnek.

J'Adore L'Absolu (2007)

A L'Absolu tovább hangsúlyozta elődeinek virágos jellegét, a damaszkuszi rózsa abszolút, a sambac jázmin abszolút és az indiai tubarózsa intenzív, érzéki keverékét ötvözve. Bár hivatalos reklámkampányt nem adtak ki az illathoz, Charlize továbbra is a J'Adore aranylányát alakítja.

J'Adore L'Or (2010)

Az új L'Or illat erősebb és intenzívebb, mint a többi, a grasse-i jázmin, a májusi rózsa, a tubarózsa és a vanília jegyeivel robban ki. Az illat érzékien debütál a finoman gravírozott új nyaklánccal díszített üvegben. A reklámkampányban Charlize egy hímzett aranyruhában jelenik meg az üveg gyönyörűségéhez hasonlóan.

J'Adore In Joy 2017J'Adore In Joy (2017)

A kollekció legújabb tagja a J'Adore In Joy, amely egy merész virágos-gyümölcsös-sós akkordot tartalmaz. A sósvirág friss illatával indul, mielőtt kibontakozna a trópusi ylang ylang esszencia szívjegyei és tovább süllyedne az érett, lédús barack jegyekbe. Charlize Theron ismét főszereplője a videokampányának, amelyre azt mondta, hogy "a leghűségesebb ahhoz, aki vagyok és amit szeretek, és ahol igazán jól érzem magam".

loader
Facebook Instagram