Az angolok legjobbjai

Alábbi cikkünkben az Egyesült Királyság legnépszerűbb designer márkáiból/illataiból szemezgettünk egy különleges bonussal zárva az írást, melyet semmiképpen nem hagyhattunk ki, ha angol parfümökről esik szó.

 

BURBERRY


1856-ban Thomas Burberry aligha gondolta volna, hogy az általa alapított, nevét viselő céget a XXI.században mint luxusmárkát tartják majd számon. Pedig így történt, és az egykor vízálló gabardinruhákat gyártó vállalat bézs-fekete-fehér-piros kockás motívuma (közismertebb nevén a Burberry-kocka) a leggyakrabban hamisított minta a világon!  

A márka jellegzetes termékei mind a mai napig a női-férfi gyapjú- és ballonkabátok, de Burberry a luxus minőségű ruházat és kiegészítők mellett exkluzív parfümöket is kínál 1981 óta, a leghíresebb „orrokkal” közreműködve. A parfümös üvegeken szintén gyakran feltűnik a jellegzetes tartán-kockás motívum, mint például az eladási listák élén álló Burberry London for Men és Burberry Brit for Women / Brit for Men parfümök csomagolásán.

A Burberry Brit for Women EDP 2003-ban jelent meg, általában gyümölcsös-virágos illatként jellemzik, pedig a gourmand jegyeket le sem tagadhatná: a vanília, a tonkabab és a kandírozott mandula az absztrakt virágossággal egyfajta érzéki krémességet hoznak létre, mely egyszerre megnyugtató és addiktív. Egyedi, ízléses és nagyon szerethető illat, magában hordozza mindazt, amit angol elegancián értünk. Ha anélkül szeretnél flörtölni, hogy egyetlen szót is szólnál, akkor mindenképpen szerezz be egy üveg Burberry Brit parfümöt!

Nézd meg BURBERRY illatainkat a weboldalon.

 

Burberry

AGENT PROVOCATEUR

 

1994-ben Joseph Corre és Serena Rees alapította a céget luxus fehérneműk forgalmazására. Rees és Corre teljesen új szemszögből közelítettek a fehérneműkhöz, mely ellentétben állt az angolokra jellemző kényeskedő, prűd felfogással, mely szerint – többek közt – a szex disznó dolog. Céljuk az volt, hogy kiváló minőségű, elragadó, csábító fehérneműket forgalmazzanak.

Első, ún. signature illatuk az Agent Provocateur 2000 augusztusában került a boltokba, melyet 2006-ban követett a Maitresse – jelenleg is ez a két illatuk a legnépszerűbb. Míg az Agent Provocateur erőteljesen provokatív, keleti bujaságot idéző virágos-fűszeres illat, addig a Maitresse sokkal visszafogottabb.

Finom, szinte áttetsző, könnyed púderesség, amelynek édessége kizárólag a virágokból fakad, és bársonyos bőr illatát hagyva maga után ápolt, tiszta érzetet kölcsönöz anélkül, hogy tipikus szappanillatra emlékeztetne. Dorombol, behálóz, simogat, végtelenül erotikus – ahogy azt a tipikus AP üvegre festett női alak is sugallja.
A Maitresse egy tapasztalt hölgy illata, aki tudja, mit akar, és figyelem-felkeltés nélkül meg is kapja.

 

 

JIMMY CHOO

 

Cipők iránti rajongása a világhírig repítette a malajziai születésű tervezőt – nála jobban csak mi, nők imádjuk az általa tervezett lábbeliket és kiegészítőket. Carrie Bradshaw óta pedig azt is tudjuk, hogy a cipők Cadillacje egy Jimmy Choo lábbeli és egyszerűen kötelező egy ilyen darabbal rendelkezni.

Amennyiben Choo mesebeli, ám igencsak borsos áron kapható tipegőit nem engedhetjük meg magunknak, vigasztalódhatunk egy-egy Jimmy Choo parfümmel, többek között az első és egyben bestseller illatával, melynek nemes egyszerűséggel saját nevét adta, azaz: Jimmy Choo (EDP és EDT változatban is kapható).

A 2011-ben megjelent illat megkomponálására Olivier Polge parfümőrt kérték fel, a texturált üvegpalackot pedig Tamara Mellon, a Vogue Magazin szerkesztője tervezte – aki egyben a kampány arca és akkoriban üzlettársa is volt Choonak.Habár ez a parfüm bőven tartalmaz száraz, indonéz pacsulit - mely sokak számára inkább visszatartó, mint vonzerő, ha illatokról van szó -, az összetevők sziporkázó játékának eredménye mégis egy édes, karamellás robbanás, mely idővel bőrközeli, púderes körteillattá szelídül. Nem eget rengető, nem szokatlan és nem tolakodóan emlékezetes parfüm. Egyszerűen „csak” szép.

Jimmy Choo parfüm

 

BENTLEY

 

Dobogtassuk meg egy kicsit az urak szívét is: az egyik leghíresebb luxus sportautó márka Walter-Owen Bentley nevéhez fűződik, története 1919-ig nyúlik vissza. A patinás brit cég vásárlóközönsége és tulajdonosi köre számtalan változáson esett át az elmúlt 100 évben (jelenleg a Volkswagen csoporthoz tartoznak).

Mindenesetre a nehézségek ellenére sikerült a céget az autóipar elitjében tartani, így manapság a jól csengő név ugyanazt jelenti, mint annak idején: gyors, elegáns, felsőkategóriás autókat az arisztokrácia, az üzletemberek és a sztárok számára. Maga II. Erzsébet királynő is a Bentley elkötelezett híve, ahogy Ralph Lauren és Mike Tyson is, de a James Bond filmek forgatásáról sem hiányozhatott egy-egy menő Bentley.Ahogy a legtöbb luxusmárkánál megszokott, előbb-utóbb az illatszerek piacán is feltűnnek.

A Bentley történetében 2013-ban jött el az idő, amikor megjelentették első illatukat kizárólag urak számára, Bentley for Men Intense néven. Végletes férfiasság és erő, erő, erő… füstös hangulat egy bárban, zongora, angol gentleman öltönyben, szivarral a szájában, whiskyt iszogatva. Elegáns, stílusos, átlagon felüli tartóssággal és hatósugárral rendelkező illat, mely pont úgy illene James Bondhoz, mint maga a Bentley.

 

 

BONUS: CLIVE CHRISTIAN

 

Végezetül nem hagyhatjuk szó nélkül a Clive Christian Perfumes céget, mely cikksorozatunkban „kakukktojásnak” számít, ugyanis a legnagyobb ráhagyással sem sorolható a designer/mainstream kategóriába, sőt: mondhatni, hogy a niche parfümök netovábbja, a luxusparfümök legje.

Clive Christian brit tervező 1999-ben alapította meg a céget mintegy új szintre emelve a luxusparfümök világát. A márka több száz éves tradíciókat kelt életre, így a parfümkészítés különleges művészi értéket képvisel. Érdekesség, hogy Clive Christian valójában nem szakmabeli, azaz nem parfümőr, de számára a tökéletesség az egyetlen mérce és azt vallja, hogy csak azzal érdemes foglalkozni, amit nagyon szeretünk. Ha ehhez hozzáadjuk a szenvedélyt is mint katalizátort, akkor az eredmény páratlan lesz.Clive Christian parfümjei közül a No1, valamint a No1 Imperial Majesty sokáig a világ legdrágább parfümjeinek számítottak, de ezt még lehet fokozni: No1 Passant Guardant parfümjének üvege 24 karátos arany és számtalan fehér gyémánt felhasználásával kézzel készült, az oroszlán szemében két darab sárga, nyelvén pedig egy ritka, rózsaszín gyémántot helyeztek el.

A 2014-ben megjelent, 30 ml-es parfüm kizárólag a „Salon de Parfums”-ben vásárolható meg, ára potom 143.000,- angol Font, azaz cca. 60millió Ft (és némi apró).A No1 Passant Guardant parfümöt tekinthettük a világ legdrágább illatának egészen 2018. január 25-ig, mely napon Bvlgariék Opera Prima parfümje letaszította erről a trónról a maga 200.000,- Euros eladási árával.Gyönyörködjünk hát, mert Clive Christian parfümkülönlegességei látványnak sem utolsók:

 

Clive Christian

 

 

loader
Facebook Instagram