Meghökkentő parfümhasználati szokások

Meghökkentő parfümhasználati szokások

Meghökkentő parfümhasználati szokások

A parfümök, illatos olajok és vizek használata majdhogynem az emberiséggel egyidős, így nem leglepő, hogy az évszázadok során felhasználási módjuk sokat változott. Nem csak az ipari forradalom és a nagyüzemi gyártás volt az, amely felülírta az addigi illatos vizek és párlatok használatát, hanem az orvostudomány vagy éppen a fitoterápiás módszerek is újabb módokat hoztak divatba. Ugyanakkor napjainkban is előfordulnak meglepő parfümhasználati módok, amelyek elgondolkodtatók vagy éppen meghökkentők a nagy többség számára.

 

Parfüm, mint gyógyvíz

 

Pár hónapja volt hangos a sajtó az alábbi nemzetközi kutatás eredményétől: Bonaparte Napóleon francia császár halálát a különös parfümhasználati szokásának köszönhette. Mint közismert, Napóleon szenvedélyesen rajongott a kölnivizekért, de mint kiderült, nem csak illatosította magát velük, hanem előszeretettel fogyasztotta is. Úgy gondolta, hogy az alkoholos-gyógyvizes tinktúra jót tesz az emésztésének, és előszeretettel megitta azt. Sajnos, mint kiderült, épp ellenkező hatást váltott ki a kölni elfogyasztása.

 

 

Parfüm, mint enteriőrillatosító

 

A parfümök is illóolajokat tartalmaznak, akárcsak a párologtatásra használt illóolajok, éppen ezért sokan használják lakásillatosítónak is. Néhány fújás a párologtatóba és kedvenc parfümünk illata köszön vissza a lakásban. Akár az autónkat is illatosíthatjuk kedvenc illatunkkal: fújjunk be papírcsíkot vagy kis textil zsákot alaposan parfümmel, majd akasszuk az autónkba a szellőzőhöz közel. Meglepően sokáig ontja magából az illatot.

 

Parfüm, mint dezodor

 

Nem is gondolnánk, hogy mennyien fújják rossz helyre a parfümöt, ami így igazi pocsékolás, ráadásul nem is túl egészséges. Az alkohol tartalmú parfüm nem alkalmas arra, hogy közvetlenül hónaljra fújva semlegesítse a szagokat, hiszen nem erre lett kitalálva. Az alkohol csípheti a kényes bőrfelszínt, míg a természetes szaggal keveredő parfümillat nem túl vonzó illatelegyet alkot. A parfümöt a nyak-mellkas, csukló területén használjuk, a hónalj szagtalanítására pedig használjuk erre a célra kifejlesztett deókat.

 

Parfüm, mint hajillatosító

 

Bizony, egyre népszerűbb trend a haj illatosítása parfümmel. A haj remekül megtartja a parfüm illatát, pláne, ha már nedves hajra fújjuk. Ugyanakkor figyelembe kell venni a parfümökben lévő alkohol szárító hatását is. A legújabb trendet felismerték a gyártók is, így egyre több, kifejezetten hajra szánt parfümöt dobnak piacra. Ezekkel akár rétegezni is lehet kedvenc illatunkat: 2-3 fújás a parfümből a dekoltázsra, nyakra, és pár fújás a hajparfümből, a hatás extra tartós és fenomenális lesz.

 

Parfüm, mint afrodiziákum

 

A parfümgyártás hőskorában minden illatalapanyag természetes alapú volt, így a parfümökbe került illatos füvek, növények és állati eredtű összetevők aromaterápiás hatása nem volt közömbös a viselőjükre. Közismert tény, hogy egyes illatok afrodiziákumként hatnak az emberi elmére, azaz kifejezetten vágykeltő hatásúak. Ha nem is szerelmi bájitalként keverik ki a parfümőrök a parfümöket, köztudottan használnak olyan illatalapanyagokat, amelyeknek illata serkenti a vágyat. Ilyen illatok az ánizs, fahéj, kardamom, narancsvirág, szegfűszeg, vanília és a rózsaolaj. Amikor értéki, csábító parfümről beszélünk, biztosak lehetünk benne, hogy a felsorolt izgató illatok közül egy vagy több is szerepel benne. Tehát, ha valaki a közelünkben kizárólag ilyen illatú parfümöt használ, biztosak lehetünk benne, hogy nem közömbös az érzékiség iránt.

 

 

Parfüm, mint aromaterápia

 

Sajnos ma már a nemzetközi alapanyag felhasználási szabályok értelmében egyre kevesebb természes alapanyagot lehet a parfümökben használni, az aromaterápiás hatásuk egyre háttérbe szorul. Sajnálatos, hiszen több évszázada éppen az illatok által kiváltott hatások voltak azok, amelyek miatt őseink illatos vizeket, illatos olajakat kezdtek el használni. Ugyanakkor az illatok általános hatásai akkor is tetten érhetők, ha azok nem 100%-ban természetes alapanyagokból lettek előállítva. A citrusos illatok frissítik az elmét, energetizálnak. A levendulás, gyógynövényes illatok nyugtató. Lazító hatással vannak ránk, a rózsaaroma segít ellazulni, míg a pacsuli segít a koncentrációban.

 

Parfüm, mint térillatosító

 

Az utóbbi években vált igazán trenddé a térillatosítás: hotelek, plázák, éttermek, sikkes butikok illatosítása ma már nem ördögtől való, sőt! Ismert anekdota Christian Dior esete, aki megalkotta a Miss Dior illatot, ugyanakkor senki nem akarta megvásárolni az akkor furcsának és meghökkentőnek számító, túl modern illatot. Dior nem esett kétségbe, kiadta az alkalmazottaknak, hogy amikor vevő érkezik, jó alaposan fújják körbe a próbafülkéket az új illattal. Nem meglepő módon senki nem tudott úgy elmenni a butikból, hogy ne vásároljon az illatból. Az egyszerre több érzéket összekapcsoló élményvásárlás pszichológiáját ma is alkalmazzák: kellemes zene, kellemes illat, kellemes vásárlási élmény, és a vevőben azonnal beindul a vásárlási kényszer, ahogy újra beteszi a lábát az üzletbe. Már Budapesten is a legnagyobb butikok, hotelek saját illatot kreáltatnak maguknak, sőt, a legexkluzívabb áruházak egyenesen a bejáratuk előtti utcát is parfümmel permetezik.

 

Parfüm, mint ruhaillatosító

 

Különös trend a parfümöt ruhára fújni. Jeremy Fragrance, az ismert parfümblogger hozta újra divatba a ruhára fújt parfümöt, ugyanakkor azt is beismeri egyes videóiban, hogy fehér, vagy világos ruhára nem éppen jó ötlet parfümöt fújni, mert bizony a parfüm megszínezi a ruhát. Tudni kell, hogy a ruhán kevésbé tartós a parfüm, ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy akinek érzékeny a bőre, de nem szeretne lemondani az illatokról, az permetezze inkább ruhára kedvenc illatait. A ruhára kent/fújt parfüm nem modernkori trend, az arab kultúrában az erős illóolajokat a tenyerükbe öntve felmelegítik, majd finoman eloszlatják a ruhán. Nagyon erőteljes illathatást lehet így elérni, de tudni kell azt, hogy ezt nem minden típusú szövettel lehet megtenni.

 

 

Parfüm, mint szájfrissítő

 

Bizarr, de Tik Tok videókon egyre inkább felbukkanó trend, hogy a userek közvetlenül a szájukba fújják a parfümöt. Veszélyes kísérlet, hiszen napjaink parfümjei fogyasztásra alkalmatlanok. Ha nem is okoznak azonnali rosszullétet, de heves allergiás reakciókra lehet számítani. A trend egyik megteremtője szintén az ismert parfümer, Jeremy Fragrance, aki már a legújabb videóiban a szemébe is permetez a parfümjeiből. Reméljük, hogy nem akad ebben a kihívásban sok követőre.

Cikk ajánlása

parfum.hu oldalajánló

loader
A termék a kosarába került
Facebook