Folyékony drágakövek

Folyékony drágakövek

Folyékony drágakövek

Folyékony drágakövek - Híres ékszerészek kihagyhatatlan illatai
 

Cartier története 1847-ben kezdődött, amikor Louis F. Cartier átvette Adolf Picar jól menő üzletét Párizsban, ezzel útjára indítva egy olyan családi vállalkozást, mely szemvillanás alatt az egyik legelegánsabb ékszerházzá nőtte ki magát. „A királyok ékszerésze, az ékszerészek királya” kitüntető címet birtokló cég a mai napig a legelőkelőbbek ragyogását szolgálja, jóllehet a hagyományos értelemben vett ékszereken kívül már egyéb luxustárgyak, órák, kiegészítők és illatszerek képviselik a márkát.
 

Bármelyik Cartier parfümre esik választásunk, szinte biztos, hogy nem fogunk „mellényúlni”. Mesterien kidolgozott, gyönyörű illatok követik egymást 1981-től kezdődően: ekkor jelent meg hölgyeknek szánt Must de Cartier, illetve urak részére készített Santos de Cartier illatuk, mindkettőt a mai napig forgalmazzák, ennél beszédesebb bizonyíték nem is kell arra, hogy időtlen, örökké divatos parfümökről van szó.

La Baiser du Dragon – azaz a Sárkány csókja nevet viselő illatuk igazi különlegesség, bátran kijelenthetjük, hogy Alberto Morillas parfümőr egyébként sem elhanyagolható munkásságának egyik legnagyobb dobása. Lenyűgöző, orientális-fűszeres, tagadhatatlanul erős, már-már veszélyes parfüm. A név szintén telitalálat: a sárkány, amelyik tüzet fúj majd csókot hint, és aki egyszer rabja lesz, nehezen szabadul tőle. Már ha egyáltalán szabadulni akar.
 

Mindezt lehet még fokozni: habár 1986-ban és 1987-ben Panthere illetve Panthere de Cartier Eau Legere névvel megjelent 1-1 Cartier illat, az igazi tűzijáték 2014-ben kezdődött, amikor a boltokba került az újratervezett kiadás, a La Panthere EDP, melyet azóta számtalan limitált Panthere követett, de mindig hasonló üvegben. Ha másért nem, ezért a káprázatos párducfej-csiszolású üvegért érdemes beszereznünk egyet a kollekcióból, de másért is: a ciprusos illatok szerelmeseinek igazi mámorító tobzódás ez az illat.

 


A Boucheronok neve III.Napóleon óta összeolvadt a francia ékszerművesség fejlődésével. Frederic Boucheron ékszerész valami újat, valami meghökkentően tökéleteset szeretett volna alkotni. Vakmerősége, természetszeretete és tehetsége képessé tették arra, hogy műhelyéből olyan alkotások kerültek ki, amelyek meghozták számára a világhírt. Bogáncs, platánlevél, rusztikus virágcsokrok kerültek a hölgyek nyakába, összeolvasztott olyan anyagokat mint hegyikristály és elefántcsont, melyeket a legritkább drágakövekkel együtt alkalmazott. 1893-ban üzletét a Place Vendôme 26-ba költöztette, majd hamarosan követték őt riválisai, így vált a párizsi Place Vendôme az ékszerészet világközpontjává.

A Boucheron dinasztia minden tagja kivételes ötleteket valósított meg: az aranyat például elképzelhetetlenül hajlékonnyá munkálták meg és addig szokatlan árnyalatokba öltöztették: pirosba, zöldbe, pinkbe, de ők hozták divatba a hajban viselt gyémántszárnyakat is. A hagyományokat folyamatosan igyekeztek megőrizni a kor igényeihez igazítva, ám ügyeltek arra is, hogy a tipikus Boucheron-jelleg mindig könnyen felismerhető legyen.
 

1988-ban léptek az illatszerek piacára Le Parfum Bague illatukkal, melyet manapság Boucheron Pour Femme név alatt találhatunk meg az üzletekben. Az üveg egy gyűrűt formáz, a parfüm orientális-virágos harmóniája pedig szikrázó drágaköveket idéz. Illatpárja a férfiaknak készült Boucheron Pour Homme (1989), egy igazán elegáns, a szépség előtt csodálattal fejet hajtó férfi illata.

Egy indiai esküvői legenda nyomába eredve, a csodatevő és szerencsét hozó menyasszonyi karkötő (nauratan) bűvös erejét szimbolizálva született meg 1994-ben az új illat, a Jaïpur pour Femme.
Egy nauratan karkötő sokféle lehet, de mindig kilenc drágakő díszíti: a legnagyobb és legszebb nauratanok Jaïpur városában készülnek. Magát a parfümöt virágos-gyümölcsösnek jellemzik, de ez nagyfokú leegyszerűsítése ennek az egzotikus, összetett illatnak, ugyanis annál sokkal többet kapunk, mint virágok és gyümölcsök elegyét. A Jaïpur pour Femme olyan, mint egy fátylaiba burkolózó indiai hercegnő, titokzatos, misztikus és ellenállhatatlan.

 

Boucheron természetesen az urakról sem feledkezett meg: 1998-ban megjelenő  Jaïpur pour Homme illatuk talán még nagyobb népszerűséget könyvelhet el magának, mint a női – ugyanis ez egy olyan férfi (még véletlenül sem uniszex) illat, melyet hölgyek is előszeretettel használnak és rajongásig szeretnek.

És végül a Place Vendôme kollekció: a Boucheron ház több mint 150 éves története, drágakövek,  francia luxus, erőlködés nélküli, magától értetődő elegancia, minőség és hírnév  – ez sűrűsödik a sorozat első, 2013-as Place Vendôme parfümjében.  Hibátlan, nemes és pazar illat, ugyanilyen hibátlan, nemes és pazar üvegben. Nem is kell ennél több.

A Boucheron ékszerháznak jelenleg is a Place Vendôme 26.szám alatt található a székhelye illetve üzlete, pont ott, ahova Frederic Boucheron költöztette cégét még 1893-ban.

 


Ugorjunk át egy kicsit Svájcba is körülnézni: A Chopard cég a világ egyik legismertebb óra- és ékszergyártója, melyet Louis-Ulysse Chopard órásmester alapított 1860-ban, a svájci Sonvillier falucskában. A kiváló minőség és megbízhatóság híre gyorsan terjedt, ezért fia, Paul Louis bővíteni kezdte a céget, majd 1921-ben átköltöztette Genfbe. Órái a híres svájci órák közül is kitűntek precíz megmunkálásukkal és különleges, egyedi kivitelezésükkel, így nem csoda, hogy a Chopard órák hamarosan a világ távoli országaiban, Ázsiában és Amerikában is egyre keresettebbé váltak.
 

1963-ban a cég vevőt keresett, aki – a hagyományokat megőrizve - folytatni tudta a családi vállalkozást: ekkor a Chopard Karl Scheufele, vagyis egy német óragyártó család tulajdonába került, vezetésük alatt a Chopard rohamos növekedésnek indult. A világ luxusóra piacán a CHOPARD márka igen előkelő helyet foglal el, ezt elsősorban női ékszer- és órakollekciói révén tudta megalapozni. Kreációi egyediek, különlegesek, az összetéveszthetetlen CHOPARD-stílust képviselik, számos modell drágakövekkel gazdagon díszített igazi mestermunka. Filozófiájuk  az alábbi hat értéken alapul: függetlenség, minőség, kreativitás, örökség, tisztelet és bátorság.

1992-ben a Casmir nevű ékszerkollekció ihlette első illatukat: a L'Oreal céggel együttműködve kiadták a CASMIR-t, melyet 1994-ben követett az első férfi illat, a HEAVEN. 

A Chopard parfümök üvege sok esetben csiszolt drágakőhöz hasonlít, ide sorolhatjuk egyik legnépszerűbb illatukat is, a WISH EDP-t is (1997).  Sokszor, sok helyen olvashatjuk az összehasonlítást Thierry Mugler ikonikus, 1992-es Angel illatával, melyet annyiban erősítenénk meg, hogy mindkettő vaníliás, orientális-gourmand illat, de a WISH önmagában is megállja a helyét minden tekintetben.

2017-től a hangsúly a luxus parfümkollekcióra helyeződött: ilyen a Chopard Collection (2017), a Gardens of Paradise (2018) és a Gardens of the Kings  (2019) uniszex parfümsorozatok. Ezekkel a csodás illatokkal a Chopard cég nem csak a gyönyörű ékszereket, hanem a kiváló alapanyagokat is ünnepli. A design – mely mindhárom kollekcióban hasonló, viszont más-más színű – kiemeli a parfümök minőségét és minden részletében a tökéletességet sugallja. A Chopard luxusillat kollekciók megálmodója ki más lehetne, mint Alberto Morillas parfümőr mester.

 

 

Cikk ajánlása

parfum.hu oldalajánló

loader
A termék a kosarába került
Facebook