Spanyolország az élbolyban

Spanyolország az élbolyban

Spanyolország az élbolyban

Paco Rabanne

Első helyen nem is szerepelhetne más, mint Paco Rabanne spanyol divattervező és az ő MILLION kollekciója, melyet 2008-ban indított útjára 1 MILLION névvel uraknak. Egy parfüm, mely pillanatok alatt belépett a „legmegosztóbb illatok” címet viselő klubba. Sikerbomba volt ez a javából, rengetegen vásárolták és rajongtak érte, ahogy sokan csakazértis elutasították vagy kritizálták. Manapság is csak azt tudjuk tanácsolni: ha férfiként tartózkodsz az édes-fűszeres parfümöktől, inkább lépj tovább!

A 1 MILLION EDT az ultra-édes férfi illatok úttörője volt, amely hatalmas befolyással bírt az ezt követően megjelenő PR kiadásokra, de valójában sok más márkára is, niche illatokat beleértve. „Mindig, minden civilizációban és vallásban az arannyal sikerült elcsábítani az embereket” – nyilatkozta Paco Rabanne. Igaza volt: a 1 MILLION erőt, gazdagságot és luxust képvisel. Csillogó aranyfényű üvegben meglepő, addiktív nyitás mandarinnal, fahéjjal és csipetnyi friss rózsaszirommal, leszáradásában klasszikus bőrös jegyekkel, extraerős hatósugárral és tartóssággal. Magabiztosan hódító illat rendkívül férfias légkörrel, amikor lehetősége sincs egy hölgynek, hogy nemet mondjon!

Az illat három zseniális „orr” – Christophe Raynaud, Olivier Pescheux és Michel Girard – közös munkája.

 


Loewe

Ejtsünk néhány szót a hazánkban kevésbé ismert és keresett Loewe márkáról, pedig méltán megérdemelné a nagyobb népszerűséget. A ruházati és luxuscikkeket forgalmazó cég története 1846-ig nyúlik vissza, amikor bőrdíszművesek egy csoportja elhatározta, hogy üzletet nyitnak Madridban. 1892-re Enrique Roessberg Loewe vezetésével Madrid legjobb és leghíresebb bőráru-kereskedőjévé fejlődtek, 1905-ben már a spanyol Királyi Ház hivatalos beszállítójaként dolgoztak. Terjeszkedésük és fejlődésük megállíthatatlan volt: 1987-ben a francia LVMH luxusmárkákat tömörítő konszernnel létrejött partnerség pedig megnyitotta előttük az utat a nemzetközi hírnév felé is. Az LVMH hivatalosan 1996-ban vette át a Loewe cég irányítását, mely egészen addig családi vállalkozásként működött.
 

A spanyol piacon Aire Loewe illatuk a legnépszerűbb, nemzetközi vonalon azonban túlszárnyalta őt a Quizas, Quizas, Quizas , mely nehezen hasonlítható bármilyen más illathoz. Tény, hogy  zseniálisan teremti meg az egyensúlyt mainstream és niche között, titokzatos, extravagáns ugyanakkor mégis bármelyik évszakban, napszakban, bármilyen életkorban viselhető.

A fanyar citromos-ribizlis előjáték optimista, nyárias hangulatot áraszt, mely a fehérvirágok mézes, enyhén édes illatának köszönhetően szelídül egészen addig, amíg azok a szantálfa és vanília melegségét előcsalogatják. Enyhén füstös, kellően kiforrott és rendkívüli nőies parfüm, mely előkelő helyet foglal el a legjobb spanyol illatok listáján. Carlos Benaim és Emilio Valeros parfümőrök alkotását KÉK CSODÁnak is nevezik kék színű doboza és a szintén kék, Pablo Reinoso által tervezett üvege miatt.

 

Jesus Del Pozo

Jesus Del Pozo spanyol divattervező kivételes munkásságát inkább a művészethez, mint a divathoz szokták hasonlítani, neve szorosan összefonódott a spanyol stílus 70-es években indult modernizációjával, melyben kulcsfontosságú szerepet játszott. Del Pozo 2011 augusztusa óta már nincs köztünk, nevét azonban számos, azóta megjelent illat tovább őrzi, többek között az Arabian Nights, a Desert Flowers, valamint a Halloween kollekciókban.
 

Del Pozo egyik legjobban sikerült illata, az In Black 2005-ben készült (nevéhez hűen egy fekete gömb alakú üvegbe töltötték), melyet a valaha készült legboszorkányosabb illatként jellemeztek akkoriban: kizárólag erős idegzetű parfümmániások, vad különlegességet kedvelő illatbolondok igazi kedvence volt a maga likőrös-cseresznyés-gourmand, órákig tartó bódult illatélményt eredményező valójában. Sajnos, a gyártó-forgalmazó cég úgy ítélte meg, hogy nincs rá megfelelő kereslet, ezért évekkel ezelőtt beszüntették a gyártását.

A mai napig kapható azonban a 2010-ben megjelent Ambar, de senki ne várjon hagyományos orientális-ámbrás parfümöt! Az Ambar egyáltalán nem sűrű, édes, méz-szerű, sokkal inkább lendületes és modern illat, melegebb időben is kiváló választás. A kezdeti friss citrusos nyitást a kardamon enyhe fűszeressége szelídíti, mely végül egy egzotikus virágcsokron telepszik meg. Bazsarózsa, cédrus, tea és púderes írisz – mind-mind jelen vannak lágy és tökéletes harmóniában. Marie Salamagne illatához még igen kedvező áron juthatunk hozzá – ne hagyjuk ki, amíg lehet kapni!

 

 

Balenciaga

Cristobal Balenciaga 1918-ban nyitotta meg első butikját a spanyolországi San Sebastianban. A siker nem maradt el, rövidesen a spanyol arisztokrácia és a királyi család is az ő kreációit viselte. A spanyol polgárháború miatt a tervező arra kényszerült, hogy elhagyja hazáját, így már Párizsban alapította meg a Balenciaga divatházat, két éven belül a legkeresettebb tervezők között tartották számon. Cristobal Balenciaga 1972-ben hunyt el, és ezek után sokan úgy gondolták, hogy a márka örökre eltűnik a divat süllyesztőjében, de nem így történt: A BOGART-csoport tulajdonosa megvásárolta a Balenciaga divatházat és vele együtt a mesébe illő kiegészítőket, illatszereket is. Jelenleg a Gucci-csoport tagjaként, a Coty-val együttműködve továbbra is nagy sikerrel működnek.
 

Illatszereket 1947 óta forgalmaznak, az első illatot (Le Dix) számtalan felejthetetlen parfüm követett, például a Quadrille , a Rumba  és eddigi legsikeresebb illatuk a Cristobal. A kétezres évek sem teltek tétlenséggel, hogy csak a Florabotanica  és Rosabotacina, friss-virágos illatokat említsük. Mindkettő kitűnő választás, ha megfizethető luxusra vágyunk.

 

 

Tous

Végül, de nem utolsó sorban: ha spanyol illatszerekről esik szó, meg kell említenünk a „macis” céget illetve parfümöket, melyek láttán felnőtt korú hölgyek gyermeki énje is sokszor felszínre tör…. és természetesen vásárolnak!

A Tous céget 1920-ban alapította Salvador Tous Blavi és felesége. Később csatlakozott a családi vállalkozáshoz fiúk és menyük, Rosa Oriol is.  Végül Rosa volt az, aki 1985-ben kitalálta és megtervezte a cég jellegzetes mackóját, melyet egy külföldi utazása ihletett. Szinte hihetetlen, de igaz: ez a mackó hozta meg a Tous cég számára az átütő sikert és ezzel együtt a lehetőséget a nemzetközi terjeszkedésre. A Tous Maci valamilyen formában minden kollekcióban megjelenik. 2002, azaz első illatuk megjelenése óta majd minden parfümös üvegen viszontláthatjuk ezt a kedves figurát, többek között a Touch Gold

üvegén is.
 

És ami az üvegben van: természetes, szórakoztató és nagyon csajos illat! Ilyennek kell lennie egy virágos-gyümölcsös parfümnek, mert annyira tökéletesen kiegyensúlyozott, hogy nem lehet tudni, melyiket érezzük: a virágokat vagy a gyümölcsöket? Egy tiszta, lágy, könnyű illatfelhő, fehér virágok aranyló homokban, málnabokrokkal körülvéve. Ez pontosan az az érzés, hogy a világot mégis boldogabbá lehet tenni!

 

Cikk ajánlása

parfum.hu oldalajánló

loader
A termék a kosarába került
Facebook